ebruakin

>Süslemeye Uygun Kurabiye Tarifi

Posted on: Nisan 27, 2009

>
Yaptığım şeker hamuru veya royal krema süslü kurabiyelerde, hep kendi uydurduğum linzer kurabiye tarifimi kullanıyordum.

Birkaç arkadaşım, pişince şekli fazla değişmeyen daha ekonomik malzemelerle hazırlanabilecek kurabiye tarifi istemişlerdi.

İşte kıtır kıtır süslemeye uygun kurabiye tarifi…

Malzemeler:
250 gr oda sıcaklığında tereyağı veya margarin
1 adet limonun kabuğunun rendesi (rendenin en ince kısmıyla)
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 paket vanilya
Aldığı kadar un (Ben 3,5 su bardağı kullandım)

Yapılışı:
-Tereyağını veya margarini mikser ile çırparak krema kıvamına getirin. Yumurtayı, vanilyayı, limon kabuğu rendesini ve pudra şekerini de ekleyip çırpmaya devam edin.
-Daha sonra elediğiniz ununuzu elinizle bu karışıma yedirerek yoğurmaya başlayın. Unu azar azar ekleyin. Ele yapışmayan, toparlanan bir hamur elde edin.
-Hamuru istenilen kıvama geldiğinde bir streç film ile sarıp, buzdolabında 30 dakika dinlendirin. Sürenin sonunda hamurunuzu merdane ile yağlı kağıt üzerinde veya tezgahı hafif unlayarak yarım santimetre kalınlığında açın. Dilediğiniz kalıpla parçalar kesip, bir spatula yardımı ile yağlı kağıt serili tepsinize alın.
-Önceden 180 dereceye ısıttığınız fırına verip 20 dakika kadar fazla karartmadan pişirin.

Afiyet Olsun.

12 Yanıt to ">Süslemeye Uygun Kurabiye Tarifi"

>Merhaba Ebru hn. Öncelikle kurabiye tarifiniz için teşekkürler. Bu tariften kaç ad kurabiye çıkıyor? Birde bu kurabiyeleri kaplamak (süslemek) için ne kadar şeker hamuru gerekiyor? teşekkürler. Sevgiler….

100gr

benim adımda aleyna

>Selamlar,Bu tarifi bir buçuk yıl önce bir kez deneyip, daha sonra yapmadım maalesef.Ne kadar çıktığını da not almamışım.Malzemesi ucuz kurabiye tarifi isteyen arkadaşlar oluyordu onlar için ekledim.Süslediğim kurabiyelerin kendi tatları da güzel olsun istediğimden linzer kurabiye yapıyorum.Yardımcı olamadığım için üzgünüm.Sevgiler…

selamün aleyküm bu tarifi daha önce yapan vrmı?

teşekkürler.

Allah bin kere razi olsun ya..her kurabiye yapisimda onlar boyle ecis bucus oluyolardi sekilden cikiyolardi…o kadar moralim bozuluyoduki..ama simdi sizin tarifinizi yaptim ve harika oldu..icim okadar rahat etti ve mutlu oldumki anlatamam..cok tesekkurler

Kurabiyeyi bugün denedim, şekeri 1 bardak kullandım, diğer ölçülerde sadık kaldım ama yine de şekerli geldi :)
1 ölçülerle bir tepsi kurabiye çıkıyor, ben bardak kapatarak kalıp yaptım, 22 tane kurabiyem oldu…

meryeminceyizi.blogspot.com

peki şeker hamurunu kullanmadan yapıldığı şekilde yenilirmi bide kabartma tozu yok koyulması gerekmiyomu acaba?

Selamlar,
Pek tabii yenilebilir. Kabartma tozu piştikten sonra şekli değişmesin diye yok. Bu nedenle de kıvamı biraz sert oluyor.

evet ama ben bu tarifin aynısı uyguluyorum sadece benim tarifimde karbonat var. hiç koyulmadığı zaman kurabiye çok sert oluyor. çatalla 1 2 yerinden delinirse garanti kabarmıyor sadece çok sert olmasını önlüyor

Merhaba, teşekkür etmezsem içim rahat etmezdi. Aylardır kurabiye deniyorum hep küçüldü hep küçüldü. Ama bi tarif var ya bu tarif :) off diyorum. Lezzet ayri güzel. Sekli bir milim mi degismez arkadas :) coook Teşekkürler

Bir Cevap Yazın

  • müge: Merhaba, teşekkür etmezsem içim rahat etmezdi. Aylardır kurabiye deniyorum hep küçüldü hep küçüldü. Ama bi tarif var ya bu tarif :) off
  • ilknur et: süper gözüküyor ellerinize sağlık
  • ebruakin: Remzi Kitabevi en çok alışveriş ettiğim yer kitaplar konusunda. İyi günler...
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

