ebruakin

>Soğanlı Yumurtalı Patates

Posted on: Ocak 30, 2008

>
Kısa bir süre önce tarifini eklediğim yumurtalı patatesin tadı biraz kuru gibi gelmişti. Ben de birkaç deneme daha yaptım ve kendimce ideal tadı yakaladım sonunda. 🙂

İçindeki soğan sayesinde tadı güzelleşti, patatesi kavurmadığımız ve az yağ koyduğumuz için de daha hafif oldu.

Malzemeler:
3 adet orta boy patates
1 adet orta boy soğan (veya 2 adet küçük)
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2 adet yumurta
Su, tuz
Üzeri için isterseniz; kırmızı toz biber ve karabiber

Yapılışı:
-Patateslerin kabuklarını soyup, minik küpler halinde doğrayın ve yıkayın.
-Soğanı uzun uzun, piyazlık doğrayın.
-Sıvı yağı ve soğanı tavaya alıp, yumuşayıncaya kadar kavurun.
-Küp doğradığınız patatesleri, 1 çay bardağı suyu ve tuzunu ekleyip, arada karıştırarak pişirin. Suyunu çekince 1 çay bardağı daha su ekleyin. Patatesler iyice yumuşayıp, yenebilecek hale gelinceye kadar, ağır ateşte karıştırarak pişirmeye devam edin.
-Daha sonra üzerlerine 2 yumurtayı kırıp, tahta kaşıkla karıştırarak pişirin.
-Servis tabağına alıp, dilerseniz kırmızı toz biber ve karabiber ile sıcak servis edin.

Afiyet Olsun.

2 Yanıt to ">Soğanlı Yumurtalı Patates"

>patatesi etin yanında garnitür olarak seven ben sulu yemeklerini hiç hazetmem..ama bu en sevdiğim patates yemeğidir. ellerine sağlık..

>Canım Banummm,Teşekkürler ediyorum hayatım.Öptüm kocaman.Sevgiler…

Yorum bırakın


  • sibel: Kitabi nerden temin edebilirim
  • ebruakin: Selamlar, Remzi Kitabevi'ne bakmanızı öneriririm.
  • munevver: Ben bu kitaplardan istiyorum Yalova da oturuyorum nerden temin edebilirim