ebruakin

>Damla Sakızlı Lorlu Kurabiye

Posted on: Mayıs 14, 2009

>
Sibel’in Kahvesi, Sibel Hanım’ın klasikleşen kurabiyelerini ben de denedim.

Yazısında anlattığı gibi nefis kokan, çok hafif ve yumuşak kurabiyelerim oldu.

Tek problem tadını çok az bulmam. Bir dahaki sefere şeker miktarını artırarak deneyeceğim.

Orijinal tarife buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Ben ufak tefek eklemelerle yaptığım halini aşağıya kopyalıyorum. Tarif için teşekkürler Sibel Hanım…

Malzemeler:
– 1/4 su bardağı zeytinyağı
– 250 gr tatlı lor
– 1 su bardağı toz şeker (Sonraki denememe 1,5 su bardağı şeker eklemeyi düşünüyorum.)
– 2 yumurta (birinin beyazı üzeri için ayrılacak)
– 1/4 limonun suyu
– 1 çay kaşığı karbonat
– 2 su bardağı un (yaklaşık)
– 3 küçük parça damla sakızı
– Üzerine bulamak için; bir kase susam

* Tatlılarınızda kullanmak istediğiniz lor peynirini süt loru veya tatlı lor olarak isteyin. Bir de tuzsuz diye de satılabilen lor peyniri var ki genelde çökelek görünümünde olur. Emin değilseniz tadına bakarak alın.

Yapılışı:

1- Zeytinyağını, loru, şekeri ve yumurtaları yoğurma kabınıza alıp karıştırın.

2- Karbonatı limon suyunda eritin. Un ile birlikte karışımınıza ekleyin, hepsini iyice yoğurun. Yumuşak bir hamur elde edince, elinizden ve kaptan ayrılmaya başladığında un eklemeyi bırakın.

3- Sakızı mümkünse demir yoksa tahta bir havanda incecik dövün, toz haline getirerek hamura ekleyin, bir kez daha yoğurun.

4- Tepsinize yağlı kağıt serip, fırınınızı 180 dereceye ısıtın.

5- Hamurdan parçalar koparıp yuvarlayın, hafif çırptığınız yumurta akına ve susama batırın, tepsiye sıralayın.

6- Tepsiyi ısınan fırına verip yaklaşık 40 dk pişirin. Piştiğinde oldukça yumuşak olacak, o nedenle tepsiden almak ve servis etmek için soğumasını bekleyin.

Afiyet Olsun.

Reklamlar

11 Yanıt to ">Damla Sakızlı Lorlu Kurabiye"

>çok güzel görünüyorlar tuzlu gibi görünüyor ama tatlı kurabiyeymiş hemde damla sakızlı.ellerinize sağlık

>Görüntüsü çok sevimli,tam da çayın yanına hüpletilcek bir kurabiye:)Ellerine sağlık canım..

>damla sakızının aromasına bayılırım.kurabiyede de müthiş olmuştur eminimki.ellerine saglık.

>Görüntüsü çok güzel…Ellerine sağlık canım:)Hayırlı cumalar…

>Kurabiyeler bi harika gözüküyor. Damla sakizini bulamiyorum buralarda. Türkiyeden almayi planliyorum insaAllah unutmam 🙂 Ozaman denerim mutlaka. Ellerine saglik..

>hım, harıka gornuyorlar tuzlu gını gercektende.. elıne saglık ablacıgım,24 mayısta blogcular pıknıgı var sende gelsene atasehırde galıba.. ben cokısıtom gıtmeyı bakalım bı aksılık olmazsa gıtcem kayınvalıdem ile.. hadı hoşçakalsevgilerr

>:))hemmmmen alırım miss gibi sakızımın kokusunu hemen..:))) eline sağlık cnm. çok severimm !!

>Ebrucum selamlar, uzun bir aradan sonra bir merhaba diyip halını hatrını sorayım dedim.İnşallah herşey yolundadır canım arkadaşım benim….Kurabiyeler de her zaman ki nefis ellerine sağlık….Güneşi ve seni öptüm sevgilerNagehan

>Etkinliğime buyurun Gönderen :http://asimelek58.blogcu.com/ 43. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://porselendemlik.blogcu.com http://birdemliksohbet.com http://gelibolu17.blogspot.com/ http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için 18 MAYIS 2009 – 1 HAZİRAN 2009 TARİHLERİ ARASINDA http://asimelek58.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE”PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 42.HAFTA ” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

>sakız kokusuna geldim :)ebru, bu kurabiyeleri bende denemiştim. harika bir lezzet gerçekten. sütün yanına pek yakıştırdım.eller2ine sağlık.sımmsıkı kucaklarım.sevgiler.

>Harika görünüyorlarrrr valla yanına kahve veya çayla süper gider.Sevgiler,Evren

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: